pondělí 2. srpna 2010

YAMAHA

Hudební školy YAMAHA působí po celém světě a patří se svými 700.000 žáky a 20.000 učiteli k největším organizacím svého druhu. Vznikly v Japonsku v roce 1954, od roku 1967 fungují v Německu a od roku 1994 působí v České a Slovenské republice. Zásada Hudební školy YAMAHA zní: "Není nehudebních lidí. Jsou jen nerozvinuté talenty!"
Dnešní nabídka Hudební školy YAMAHA představuje široké spektrum vyučovacích oborů pro děti již od 4 měsíců, mládež, dospělé i seniory. Obsáhlé vyučovací koncepty a metody, odpovídající věku dětí, umožňují, aby právě otevřená „vývojová časová okna" byla optimálně využita.
Mladiství i dospělí mohou prostřednictvím rozmanitých nástrojů uskutečnit svá přání z jakýchkoli hudebních žánrů od baroka po rock.
Již po desetiletí je naším heslem "Učení je radost".

Robátka
Program Robátka je nejnovějším programem Hudební školy YAMAHA pro děti od 4 (!!!) do 18 měsíců. Na jeho vývoji se podílela celá řada fundovaných odborníků z oblasti hudební pedagogiky, pediatrie a dětské neuropsychologie. Dětem jsou nabízeny nejrůznější možnosti zapojení do tvůrčího procesu (se zřetelem k úrovni jejich smyslových a senzomotorických zkušeností). Získávají tak první elementární povědomí o hudbě.
Podstatou je proces "volného objevování". Dítěti dává možnost pozorovat a objevovat nabízené předměty s přihlédnutím k individuální úrovni smyslového vnímání. Dalšími aktivizačními prvky jsou společný zpěv, poslech hudby a hudebně-pohybové hry. Úloha rodičů spočívá v zajištění a zaopatření dětí.
Figurkou, která děti provází, roste stejně jako ony a prožívá s nimi témata vycházející z jejich života - koupání, uspávání, jídlo, pohyb, nemoci... je tuleň Robbie. Jednoduché tematicky uspořádané příběhy s písněmi a básněmi obsažené v příručce pro rodiče jsou doplněny hudbou na CD.

První krůčky k hudbě
Program První krůčky k hudbě vychází z předpokladu, že všechny děti spontánně reagují na zvuky, tóny a rytmus. Obsahem Prvních krůčků jsou jednoduché písně, vyprávění, hudebně pohybové a rytmické hry, poslech skladeb, hra na rytmické hudební nástroje (včetně doplňujících výtvarných a pracovních činností).Děti si zvykají na pobyt v kolektivu a učí se sociálním vztahům. Hravá forma všech činností a rozvoj přirozené zvědavosti jsou předpokladem pro úspěšné zvládnutí procesu učení v pozdějším věku.
Každá hodina rozvíjí určité téma ze života dětí, které odpovídá jejich věku a zkušenostem. Ke každému tématu je připravena odpovídající píseň, báseň a poslechová ukázka, takže společně s příběhem a rytmickou nebo pohybovou hrou tvoří hodina organický jednotný celek. Díky aktivní účasti jednoho z rodičů (prarodičů), využívání zajímavých učebních materiálů - moderních zpěvníků, CD s nahrávkami písní a poslechových skladeb, leporel a dalších progresivních pomůcek, je působení cílené a intenzivní.

Žádné komentáře:

Okomentovat